Вчимося самостійності

Вчимося самостійності

Під час канікул, сильних морозів, епідемії необхідно продовжувати працювати над собою. На цій сторінці ти знайдеш памятки,



Памятка «Секрети успіху на уроці"


  1.  Підготуй усе необхідне для уроку до дзвінка, поклади на парту
  2.  Зосередься на завданні, щоб краще його зрозуміти.
  3.  Піднімай руку, а не вигукуй з місця.
  4.   Не розмовляй з  сусідом по парті.
  5.  Розраховуй на власні знання, не сподівайся списати.
  6.   До відповіді завжди готуйся.
  7.  Дотримуйся правил  етикету.
  8.  Сиди рівно, не  крутися.
  9.    Вимикай мобільний телефон.
Памятка «Відвідування бібліотеки»

Перш ніж піти до бібліотеки:
1.     Визнач мету відвідування –
  • тобі потрібні конкретні книги (у тебе є список з точно визначеними джерелами);
  • тобі потрібна додаткова література з теми (у тебе немає точного переліку джерел);
  •   ти хочеш ознайомитися з фондами бібліотеки, щоб надалі ними користуватися.  
2.    Якщо учитель не запропонував тобі список потрібних книг, напиши назву теми, з якої тобі потрібно дібрати додатковий матеріал, і візьми ці записи з собою до бібліотеки.
У бібліотеці:
1.     Якщо ти відвідуєш її вперше, тобі необхідно оформити абонемент.
2.    Попроси бібліотекаря допомогти тобі в пошуку книг відповідно до списку або теми.
3.    Під керівництвом бібліотекаря ознайомся з розташуванням книг, порядком пошуку необхідної літератури за каталогами.
4.     Дбайливо поводься з книгами.
5.     Вчасно повертай їх до бібліотеки.
Памятка «Як писати твір»
         Щоб отримати задоволення від такого цікавого, творчого виду роботи, як написання твору, необхідно добре підготуватися: обрати тему, продумати план.                                                                                                                                                                                Розпочати роботу можна лише після уважного (неодноразового) прочитання художнього твору.
1.    Вибір теми твору залежить від твоїх симпатій, смаків, ставлення до героїв художнього твору.
2.    План твору повинен містити три пункти:
  • вступ;
  •  основна частина;
  •  висновки;
3.    У вступі ти можеш обґрунтувати вибір теми, окреслити проблеми (у формі запитань або тверджень), які тобі слід розкрити в основній частині твору. Укінці необхідно зробити висновки, відповісти на ті запитання, які ти сформулював у вступі.
4.    Якщо ти вирішив обрати епіграф до свого твору, знай, що епіграф – короткий текст, який є крилатим висловом або цитатою, що виражає основну думку, характер теми.
5.    Щоб підтвердити свої думки, використовуй цитати – дослівні витяги з тексту.
6.    Про особливості творів різних жанрів (твір-роздум, есе, аналіз поетичного твору тощо) розповість учитель. Не соромся ставити йому запитання!
7.    Твоя письмова мова (як і усна) має бути зв’язною, а це означає, що кожна наступна пропозиція повинна продовжувати думку, викладену в попередній.
Памятка «Робота з книжкою» (робота з текстом, переказ, підготовка до переказу)
1.    Вибери в книзі матеріал на потрібну тобі тему.
2.    Прочитай уважно текст.
3.    Постарайся однією пропозицією сформулювати основну думку прочитаного,  відповівши на запитання: «про що цей текст?».
4.    Придумай назву до цього тексту відповідно до його основної думки.
5.    Прочитай текст другий раз і склади його короткий план.
6.    Перекажи прочитане, користуючись складеним планом.
7.    Зверни увагу на правила, визначення, терміни, дати, які необхідно вивчити напам’ять. Випиши їх. Вимови вголос не менше трьох разів. Постарайся через деякий час відтворити вивчене усно і письмово.
8.    Перевір себе, переказавши текст кому-небудь і відновивши по пам’яті план на чернетці.
Працюючи так над текстом, ти зможеш добре підготуватися до висловлювання.  Не прагни заучити факти напам’ять: зміст прочитаного тобі слід передати своїми словами.
Памятка «Як учити вірші»
   1.  Бажано вчити вірші упродовж декількох днів.
2.  Прочитай вірш. Які почуття він в тобі пробудив? Постарайся уявити те, про що пише автор.
3.  Прочитай вірш ще 2 – 3 рази і відтвори його напам’ять повністю (можна підглянути в книгу).
4.  Зверни увагу на ті рядки вірша, що гірше запам’ятовуються. Можеш позначити їх ключовими словами або схематичними малюнками на аркуші паперу, який буде у тебе перед очима.
5.  Якщо вірш учити важко, учи його по рядках; потім перший і другий ; перший, другий і третій.
6.  Відклади книжку. Повтори вірш увечері, добре відпочивши після виконання домашньої роботи.
7.  Щодня виразно читай вірш 1 – 2 рази батькам або друзям.
8.  Повтори вірш уранці перед виходом у школу того дня, коли розповідатимеш напам’ять його в класі.
Пам’ятка «Робота із зошитом»
         У зошиті учні виконують класні та домашні завдання; фіксують найважливішу інформацію з теми  уроку; учитель, перевіряючи зошити, виставляє оцінки.
         Чудові слова написав один учень: «Люби зошит, і він тобі допоможе». Красиво оформлений, акуратний зошит буде твоїм помічником на уроці і вдома. Переглядаючи його, ти відновиш у пам’яті весь вивчений матеріал; ще не раз звернеш увагу на свої помилки для того, щоб їх більше не робити.
Може, тобі знадобляться поради з оформлення, ведення і використання зошита?
1.  Оформлення зошита:
  •  обгорни зошит (використовуй для цього спеціальну обкладинку), акуратно підпиши його;
  • записи роби синьою ручкою;
  •   оформляй усі роботи відповідно до вимог вчителя.
2.  Ведення зошита:
  •  виконуй усі роботи (у тому числі малюнки, схеми) акуратно; 
  •  не малюй і не записуй у зошиті зайву інформацію, що не стосується теми уроку;
  •   бережи зошит; не стирай гумкою записи, зроблені ручкою;
  •  пиши акуратно, розбірливо;
  •  записуй правила і найважливішу інформацію з теми уроку.
3.  Перевіряння і виправлення помилок:
  • перевіряй роботу від початку до кінця,  і навпаки;  кожне слово читай по складах;
  •   якщо не впевнений у правильності написання слова, спробуй згадати правило;
  •  якщо допустив помилку, не засмучуйся – акуратно виправ її олівцем;
  •  роби роботу над помилками (аналіз помилок);
  • якщо не упевнений, спочатку пиши на чернетці;
  •  подумай, а потім пиши.
ПАМ’ЯТКА 
роботи над помилками для учнів початкових класів 

Пам'ятай, що роботу над помилками необхідно починати з нового рядка


1. Пропуск, заміна букв.
Перепиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. В дужках вкажи кількість звуків та букв в цьому слові. Поділи слово на склади, випиши голосні.

2. Перенос слова.
Випиши слово. Поділи його на склади. Вкажи всі можливі способи переносу.

3. Буквосполучення дж, дз.
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на те сполучення, в якому помилка. Вкажи всі важливі способи переносу цих слів.

4. Буквосполучення йо, ьо.
Після голосного пиши буквосполучення йо, після приголосного - ьо. Випиши слово. Придумай 4 слова на те буквосполучення, в якому є помилка.

5. Подовження приголосних звуків.
Випиши слово без помилки. Підкресли місце, де було припущено помилку. Придумай і запиши 4 слова з тим подовженим приголосним звуком, на який припущено помилку.

6. Букви я, ю, є, і, ь, що позначають м'якість приголосних звуків.
Випиши слово. Придумай 5 слів з м'якими приголосними. Підкресли букви, що позначають м'якість приголосних.

7. Ненаголошені голосні [є], [и], що перевіряються наголосом.
Випиши слово. Зміни його так, щоб ненаголошений голосний склад став наголошеним. Запиши перевірне слово. Підкресли букву ненаголошеного голосного.

8. Ненаголошені голосні [є], [и], що не перевіряються наголосом (словникові слова).
Подивись у словник, запиши слово правильно. Усно склади з цим словом речення. Випиши 4 слова з ненаголошеними [є], [и], що не перевіряються наголосом.

9. Сумнівні глухі приголосні звуки.
Випиши слово. Добери слово для перевірки - зміни його так, щоб після приголосного звука був голосний. Підкресли букву сумнівного приголосного.

10. Апостроф після б, п, в, м, ф, р перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом в корені слова.

11. Знаки в кінці речення (. ? !).
Склади речення правильно. Перебудуй речення у спонукальне (питальне).

12. Апостроф після префіксів перед я, ю, є, ї.
Випиши слово правильно. Придумай і запиши 4 слова з апострофом після префіксів, які закінчуються на приголосний.

13. Префікси роз-, без- (пишуться з буквою з).
Запиши 4 слова з тим префіксом, де в тебе помилка.

14. Префікси з-, с- (перед буквами к, п, т, х, ф пишеться префікс с).
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на припущену помилку, виділи префікс.

15. Написання префіксів і прийменників.
а) Випиши слова. Виділи префікс. Утвори від цього слова споріднені слова з різними префіксами.
б) Між словом і прийменником встав інше слово. Придумай речення з тим же прийменником.

16. Велика буква.
Випиши слово правильно. Запиши 4 слова на дане правило.

17. Суфікси - ськ, - цьк в українській мові пишуться з ь.
Запиши слово правильно. Запиши 4 слова з суфік¬сом -ськ, -цьк. Запиши їх. Правопис запам'ятай.

18. Префікси пре-, при- (префікс пре- пишеться тоді, коли його можна замінити словом «дуже»)
Випиши слово правильно. Придумай 4 слова на аналогічний правопис.

19. Правопис не з дієсловом.
(Не з дієсловом пишеться окремо, крім дієслів: нездужати, неволити, ненавидіти, нехтувати, недочувати, недосипати, недобачати).

20. Кома перед сполучниками а, але, що, щоб, ніж.
Придумай речення з тим сполучником, перед яким в тебе пропущена кома.

21. Відмінкові закінчення іменників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 іменники у даній відмінковій формі.

22. Відмінкові закінчення прикметників.
Випиши слово, постав питання. Виділи закінчення. Визнач відмінок. Запиши 4 прикметники у даній відмінковій формі.

23. Особові закінчення дієслів.
Випиши слово. Виділи закінчення. Визнач дієвідміну - перевір правопис. (Букву є пишемо у закінченнях дієслів І дієвідміни; букву и - у закінченнях II дієвідміни). Запиши 4 дієслова у різних особових формах.

24. Правопис особових займенників.
Випиши займенник. Визнач особу, відмінок і число.

25. Помилка на невивчене правило.
Запиши слово правильно. Правопис запам'ятай. Склади речення з цим словом.


Немає коментарів:

Дописати коментар